Klantenservice

Ons motto is: Klanten zijn goed voor ons, daarom zijn wij graag goed voor onze klanten

Dagelijks doen wij ons uiterste best om orders van onze klanten zo snel en goed als mogelijk te verzenden. Ondanks deze inspanning is het echter mogelijk, dat u als klant van seniorenartikel.nl een vraag heeft of ergens niet tevreden over bent. In dat geval zijn er diverse mogelijkheden om ons te bereiken. 

E-mail
Seniorenartikel.nl is rechtstreeks te bereiken via info@seniorenartikel.nl

Contactformulier
Seniorenartikel.nl maakt gebruik van een contactformulier welke u aan de rechter zijde van deze pagina vindt. Al uw vragen of opmerkingen kunt uw via het contactformulier aan Seniorenartikel.nl kenbaar maken.

Telefonisch
Het is mogelijk dat Seniorenartikel.nl telefonisch contact met u opneemt, gelieve dit te plaatsen als opmerking in het contactformulier of e-mail. Vergeet indien dit van toepassing is niet uw telefoonnummer in te vullen. 

Tijdsbestek
Seniorenartikel.nl streeft er naar om al uw vragen of opmerkingen binnen 48 uur zorgvuldig te beantwoorden. 

Korting
Terugkerende klanten krijgen bij ons korting. Hier hoeft u niks voor te doen, wij versturen u automatisch een kortingscode als op uw adres aan het normbedrag is voldaan. 

Nieuwe klanten die in een keer een groot aantal hulpmiddelen willen bestellen kunnen ook aanspraak maken op een exclusieve korting. De hoogte van deze korting hangt af van de hulpmiddelen die u wenst aan te schaffen. Wilt u weten hoeveel korting voor u van toepassing is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
1 Verzenden en retourneren
1.1 Wat moet ik doen wanneer ik een product retour wil sturen?

Voor deze vraag verwijzen wij u door naar de verzend en retour pagina: klik hier

Om een snelle afhandeling van uw retour te kunnen garanderen dient u deze aan te melden via info@seniorenartikel.nl, u ontvangt dan z.s.m. de retourinstructies inclusief het retouradres.

1.2 Tot wanneer kan ik producten terugsturen?
Seniorenartikel.nl maakt gebruik van de zogenaamde 14 dagen bedenktijd regeling. Dit houd in dat u tot 14 dagen na ontvangst uw product kunt aanmelden als retour.
1.3 Hoelang duurt het voordat ik geld ontvang na een retour zending?
Seniorenartikel.nl zal tot betaling overgaan als het geretourneerde product ontvangen is en onbeschadigd/ongebruikt zijn. Doorgaans duurt het tot 7 dagen na ontvangst dat uw geld wordt teruggestort of 14 dagen na het aanmelden van uw retour.
1.4 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
De levertijd van een product is doorgaans tussen de 1 en de 3 werkdagen, tenzij anders aangegeven bij het product. Houd u er rekening mee dat op feestdagen niet bezorgt wordt.
1.5 Moet ik verzendkosten betalen?
Seniorenartikel.nl rekent voor alle bestellingen met een orderbedrag onder de €35,00 verzendkosten, daarboven is de verzending gratis. De verzendkosten bedragen €6,65 voor Nederland en 6,95 voor Belgie
1.6 Waar bezorgt seniorenartikel.nl?
Seniorenartikel.nl levert in o.a. Nederland, België en Duitsland. Kijk voor meer mogelijkheden naar de landen die worden genoemd in het bestelmenu.
2 Betaling
2.1 Wat zijn de betaal mogelijkheden bij seniorenartikel.nl?
De betaal mogelijkheden op seniorenartikel.nl zijn: iDeal, MisterCash (BE), Paypal, Achteraf betalen of directe overboeking meer informatie over deze betaalmogelijkheden vind u hier: Informatie betaal mogelijkheden.
2.2 Betalen met iDeal lukt niet wat moet ik nu doen?
Storingen op het gebied van iDeal komen regelmatig voor hier kan Seniorenartikel.nl niets aan doen. Het beste kunt u het op een later moment nogmaals proberen of kiezen voor een andere betaalmethode. Via deze website kunt u de geslaagde iDeal betalingen in Nederland volgen: www.ideal-status.nl
2.3 Hoe kom ik aan een BTW-factuur als ik via bol.com iets bij seniorenartikel.nl koop?
Sommige (zakelijke) klanten willen graag een factuur ontvangen, omdat ze de over het artikel betaalde btw kunnen terugvragen. U kunt als zakelijke klant de btw-fatuur per e-mail bij seniorenartikel.nl opvragen. Seniorenartikel.nl maakt gebruik van  het platform van bol.com, en is in dat geval de verkopende partij (en niet bol.com).
2.4 Hoe werkt achteraf betalen?
Wanneer u ervoor kiest om uw betaling achteraf te voldoen ontavngt u na een aantal dagen een e-mail met de betaalinstucties. U kunt dan o.a. via iDeal de betaling voldoen. Dit proces wordt geregeld door Billink B.V. Achteraf betalen is mogelijk tot €250,-.
3 Contact
3.1 Kan ik de producten in een winkel komen bekijken?
Helaas niet. Onze winkel bestaat alleen op internet. Wij hebben geen fysieke winkels.
3.2 Ik verwacht een e-mail van Seniorenartikel.nl maar heb deze niet ontvangen?
Mails van Seniorenartikel.nl worden soms onterecht in uw spam mail box geplaatst. Is dit niet het geval kunt u altijd contact opnemen via info@seniorenartikel.nl
3.3 Hoe kan ik een medewerker van Seniorenartikel.nl bereiken?
U kunt medewerkers spreken door een e-mail te sturen naar info@seniorenartikel.nl of contact op te nemen via de live chat rechts onder in beeld.
4 Afhalen
4.1 Is het mogelijk om producten af te halen?
Seniorenartikel.nl heeft geen fysieke winkel en het is helaas niet mogelijk om producten af te halen.
5 MaxCom toestellen
5.1 Wat voor simkaart heb ik nodig voor een maxcom toestel?
Er bestaan drie verschillende maten simkaart, namelijk: standaard, mini en micro. Voor een maxcom toestel heeft u een standaard simkaart nodig.
5.2 Voor welk telecomnetwerk is een Maxcom telefoon geschikt?
Maxcom telefoons zijn voor alle netwerken van Nederlandse telecomaanbieders geschikt en Simlock vrij.
5.3 Waarom zit er geen simkaart bij de telefoon?
De telefoon wordt geleverd zonder simkaart, omdat wij u graag zelf laten bepalen welk telecomnetwerk u kiest. Daarnaast weten wij ook niet of u een abbonement wilt of dat u met een vooraf betaalde simkaart wilt bellen. Simkaarten zijn te verkrijgen bij alle electronica winkels, via internet en in sommige gevallen zelfs ook bij supermarkten.
5.4 Zijn de Maxcom toestellen geschikt voor internet?
De toestellen van Maxcom zijn geschikt voor internet, maar de Nederlandse telecomproviders ondersteunen ondersteunen de techniek die hiervoor wordt gebruikt niet meer. In Nederland is het dus niet mogleijk om met deze toestellen te internetten.  Wij raden u overigens aan om een toestel met aanraakscherm aan te schaffen als u graag wilt internetten met uw telefoon. Dit vergroot het gebruiksgemak aanzienlijk.
5.5 Is het mogelijk om de Engels gesproken tekst op een Maxcomtoestel uit te schakelen?
Ja, dat is mogelijk. De Maxcom toestellen kunnen in twee situaties engels tekst uitspreken. onderstaand staat voor beide situaties uitgelegd hoe u dit kunt uitschakelen
Uitschakelen engels gesproken ringtone (opnoemen nummer in het engels als er een inkomende oproep is):
instellingen -> 3. gebruikersprofielen -> opties -> 12> intelligente opname op uit zetten
 
Uitschakelen engelse tekst bij intoetsen cijfers:
Instellingen -> gebruikersprofielen ->Opties -> Instellingen -> Other alert rings -> Toets toon. U kunt dit aanpassen voor alle profielen van de mobiele telefoon. De telefoon staat standdard op het profiel "algemeen". voor meer informatie over profielen verwijzen wij u echter graag naar de handleiding van de Maxcom toestellen. 
6 Garantie
6.1 Mijn product is kapot kan ik deze omruilen voor een nieuwe?
Hierop is geen eenduidig antwoord mogelijk. Op veel producten zit een fabrieksgarantie, maar of deze ook voor u van toepassing is kan alleen worden beoordeelt door het product op te sturen naar de leverancier. Zij zullen vervolgens bepalen of u in aanmerking komt voor fabrieksgarantie. In de meeste gevalen zullen zij producten alleen vervangen als de defecten te heleiden zijn naar een fabricagefout. (bijvoorbeeld: ongewoon snelle slijtage van een onderdeel). Defecten door ondeskundig gebruik of foutief (be)handelen van het product zullen nooit worden vergoed/vervangen.
7 Klachten
7.1 Waar kan ik met klachten en/of opmerkingen terecht?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@seniorenartikel.nl, wij gaan er vanuit dat we samen tot een passende oplossingen kunnen komen!

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie. 
8 Modelformulier retourneren
8.1 Gebruik maken van een modelformulier herroeping / retour?
U kunt gebruik maken van onderstaand modelformulier herroeping/ retourformulier. Het is ook mogelijk om een e-mail te verzenden naar info@seniorenartikel.nl om uw retour aan te melden en verdere retourinstructies te ontvangen.

KLIK HIER VOOR HET FORMULIER 
Neem contact op
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »